5 plante care au un continut mai mare in proteine decat unele produse animale

home » articole » 5 plante care au un continut mai mare in proteine decat unele produse animale

5 plante care au un continut mai mare in proteine decat unele produse animale

 

Este important de stiut ca gramajul nu este singurul lucru care contează la masurarea proteinei dintr-un aliment. Ar trebui sa se ia în considerare si cat de mare este procentul de proteine din totalul de calorii dintr-un produs. De exemplu, carnea de vita, dar si alte alimente de origine animala, desi contin o cantitate mare de proteine, sunt foarte incarcate caloric si bogate in grasimi animale saturate, raspunzatoare cu formarea colesterolului.

Preparatele pe baza de plante au mai putine calorii  fata de cele provenite din sursa animala si o varietate mai mare de  surse de aminoacizi care formeaza proteine complete, iar raportat la greutatea alimentului procentul proteic este destul de mare.


Pentru a include in dieta proteinele de origine vegetala trebuie mai intai sa te asiguri ca oferi organismului necesarul proteic corect.


Mai jos sunt cinci plante de baza care contin mai multe proteine decat carnea de vita:


1 SPIRULINA


Spirulina este o alga verde albastra care contine 65 la suta proteine, cel mai mare procent de proteine dintre toate alimentele. Pe langa acest lucru este bogata in vitamine, minerale, substanțe nutritive esentiale pentru a mentine corpul sănătos.

 In doar 1 lingurita se gasesc 4 grame de proteine. O cantitate care nu se regaseste in toate celelalte produse alimentare. Spirulina este si o mare sursa de fier, oferind 80 la suta din necesarul zilnic. Consumand doar 1 lingurita vei primi o doza generoasa de vitamine B, proteine, fier si minerale vitale.  Este, de asemenea, alcalina si reduce inflamatiile, spre deosebire de produsele alimentare de origine animala care contribuie la accentuarea inflamatiilor.


2 SPANACUL


Spanacul contine 51 la suta proteine (aproximativ 5 grame per ceasca si numai 30 de calorii). Este, de asemenea, o sursa buna de fier si vitamina C, esentiale pentru a pastra corpul bine energizat si puternic. In plus, aceste substante nutritive ajuta la intarirea sistemului imunitar. Consumul regulat de spanac nu va ofera doar proteine, ci si proprietati medicinale care tin departe bolile inflamatorii si osoase. Acest verde atât de iubit este, de asemenea, o mare sursă de acid folic, o vitamina importanta care contribuie la functionarea creierului si sanatatea reproducerii.


3 SEMINTELE DE CANEPA


Canepa este unul dintre cele mai bune alimente, usor de utilizat, care contine toti aminoacizii esentiali. Aproximativ 2 linguri de seminte de canepa contin 10 grame de proteine. Semintele de canepa sunt bogate in fibre, contin acizi grasi omega si magneziu -  substante nutritive necesare pentru a mentine functia sistemului nervos, dar si buna dezvoltare, protejarea, intregului sistem osos. Spre deosebire de proteinele animale si sursele de grasimi animale, cânepa este foarte alcalina pentru organism si astfel imbunatateste starea de spirit si creste nivelul de energie ca urmare a cantitati mari de magneziu. Canepa contine 45 la suta din cerintele dumneavoastra zilnice de fier.

4 BROCCOLI


Broccoli este una dintre legumele cele mai bogate in proteine. Broccoli contine mai multe proteine decat carnea de vita. Contine aminoacizi, fibre pentru sistemul digestiv, vitamina B6 pentru a imbunatati starea de spirit si este una dintre cele mai bune legume care ajuta organismul in lupta impotriva cancerului.

Foarte importantnutrientii din broccoli ajuta la mentinerea optima tonusului muscular si la protejarea tesuturilor moi.


5 MIGDALE


Migdalele contin proteine si acizi grasi omega - un pachet complet pentru o inima sanatoasa.
Aproximativ 30 grame de migdale oferă 7 grame de proteină. Acestea sunt si o sursa buna de calciu, vitamina E, esentiala pentru o piele sanatoasa, magneziu, esential pentru protejarea si menținerea sanatoasa a sistemului nervos.


Pe langa alimentele de mai sus, puteti folosi si alte alimente bogate in proteine si aminoacizi, cum ar fi: semintele de dovleac, seminte de chia, maca, fructe de padure, goji si chiar ovaz si quinoa.

Acum, la final, stiind continutul proteic per cantitate de produs vegetal enumerat mai sus, va las sa faceti dvs singuri comparatiile - carnea de vita conține 7 grame de proteine la aproximativ 30 grame, adica aproximativ 23 grame proteine la suta, si aproximativ 75 de calorii.

 


Image courtesy of FreeDigitalPhotos.net


 



> inapoi la articole
Ciprian Tiberiu Popa

Ciprian Tiberiu Popa

Antrenor fitness

Mihai Tica

Mihai Tica

Antrenor fitness

George Nistorescu

George Nistorescu

Antrenor fitness

Alexandru Manole

Alexandru Manole

Antrenor fitness

Mihai Cuc

Mihai Cuc

Antrenor fitness

Silviu Munteanu

Silviu Munteanu

Antrenor fitness

Suvei Cristian

Suvei Cristian

Antrenor fitness

Lit  Florin Cristin

Lit Florin Cristin

Antrenor fitness

Gratiela Lazar

Gratiela Lazar

Antrenor fitness

Farkas Csaba

Farkas Csaba

Antrenor fitness

Popescu Robert

Popescu Robert

Antrenor fitness