Avocado si inima ta

home » articole » Avocado si inima ta

Avocado si inima ta

Pentru o inima sanatoasa mananca mai multe fructe si legume.

Bolile de inima sunt cea mai frecventa cauza de deces din lume.
Una dintre principalele cauze de deces, atat in Romania cat si in intreaga lume, este accidentul vascular cerebral, iar una dintre cele mai comune cauze de accident vascular cerebral este tensiunea arteriala crescuta, care pune un stres inutil pe peretii vaselor de sange.

O dieta scazuta in sare si bogata in legume, fructe si produse lactate sarace in grasimi poate ajuta la scaderea tensiunii arteriale.

Studii recente au aratat ca o crestere a aportului de potasiu poate ajuta la scaderea tensiunii arteriale, un factor de risc major pentru infarctul miocardic, accidentul vascular cerebral si insuficienta renala. Potasiul, un mineral important pentru reglarea echilibrului dintre acizi si electroliti, are un rol esential si in sanatatea inimii.


Avocado contine mai mult potasiu decat bananele.

 In 100 grame de avocado se gaseste 14%  din necesarul zilnic de potasiu, comparativ cu 10% in banane care sunt un aliment tipic ridicat in potasiu.

Avocado este un fruct foarte apreciat pentru valoarea sa nutritiva ridicata care ofera o combinatie de 20 de vitamine si minerale.

Aceste substante nutritive includ urmatoarele valori:

vitamina K: 26% din necesarul zilnic
acidul folic: 20% din necesarul zilnic
vitamina C: 17% din necesarul zilnic
potasiu: 14% din necesarul zilnic
vitamina B5: 14% din necesarul zilnic
vitamina B6: 13% din necesarul zilnic
vitamina E: 10% din necesarul zilnic
cantitati mici de magneziu, mangan, cupru, fier, zinc, fosfor, vitamina A, B1 (tiamina), B2 (riboflavina) si B3 (niacina)
160 de calorii, 2 grame de proteine si 15 grame de grasimi sanatoase.  Desi cuprinde 9 grame de carbohidrati, 7 dintre acestia sunt fibre, ceea ce face din avocado un aliment low-carb.


Potrivit liniilor directoare 2010, grasimile “bune” sunt cele care pot reduce nivelul de colesterol “rau” (LDL sau low density lipoproteine) din sange si sunt benefice atunci cand sunt consumate cu moderatie. Avocado poate reduce colesterolul si trigliceridele, factori de risc ai bolilor de inima, deoarece nu contine colesterol sau sodiu si este scazut in grasimi saturate, fiind unul dintre putinele fructe care ofera grasimi “bune”.

Peste 75% din caloriile care se gasesc in avocado sunt grasimi, fiind unul dintre cele mai grase alimente vegetale, insa acestea nu sunt orice fel de grasimi, majoritatea grasimilor din avocado este acidul oleic. Acesta este un acid gras mononesaturat, care este principala componenta a uleiului de masline cunoscut pentru efectele sale benefice.

Acidul oleic a fost legat de reducerea inflamatiior si s-a dovedit a avea efecte benefice si asupra unor gene cancerigene.

Grasimile din avocado sunt destul de rezistente la oxidarea indusa de caldura, ceea ce face uleiul de avocado o alegere sanatoasa si sigura pentru gatit.

Studiile arata ca inlocuirea grasimilor saturate cu grasimi nesaturate este mai eficienta in reducerea riscului de boli de inima decat, pur si simplu, scaderea aportului total de grasimi. Cercetarea sprijina, de asemenea, importanta imbunatatirii calitatii grasimilor in dieta prin alegerea de grasimi bune, cum ar fi grasimi mononesaturate si polinesaturate, care sunt asociate cu imbunatatirea lipidelor din sange.

Asadar, avocado este un aliment minunat, bogat in substante nutritive, care ajuta la mentinerea sanatatii inimii si cu un gust incredibil. Avocado a devenit un aliment foarte popular in randul persoanelor constiente de sanatatea lor, fiind adesea numit un “super aliment” – nu este de mirare avand in vedere proprietatile sale de sanatate.


 



Image courtesy of Mister GC at FreeDigitalPhotos.net



> inapoi la articole
Ciprian Tiberiu Popa

Ciprian Tiberiu Popa

Antrenor fitness

Mihai Tica

Mihai Tica

Antrenor fitness

George Nistorescu

George Nistorescu

Antrenor fitness

Alexandru Manole

Alexandru Manole

Antrenor fitness

Mihai Cuc

Mihai Cuc

Antrenor fitness

Silviu Munteanu

Silviu Munteanu

Antrenor fitness

Serban Blebea

Serban Blebea

Antrenor fitness

Gorgan Tony

Gorgan Tony

Antrenor fitness

Dana Buchler

Dana Buchler

Antrenor fitness

Alexandru Danciu

Alexandru Danciu

Antrenor fitness

Viza Razvan

Viza Razvan

Antrenor fitness