Dieta si numarul de calorii

home » articole » Dieta si numarul de calorii

Dieta si numarul de calorii

Sunt foarte multe persoane care, atunci cand incep o dieta numara caloriile intr-un mod aproape obsesiv cand insa, trebuie avut in vedere faptul ca nu toate caloriile sunt la fel:

500 kcal din piept de pui si orez nu sunt la fel cu 500 kcal dintr-o portie de cartofi

 

Numaratul caloriilor in procesul de slabire sau crestere in masa musculara este doar un instrument pe care il putem folosi, dar nu si cel mai important.

In primul rand este un instrument estimativ deoarece digestia si absortia alimentelor difera foarte mult in functie de sursa lor de provenienta si de felul cum au fost pregatite, iar in al doilea rand la acelasi nivel de activitate fizica corpul nu arde acelasi numar de calorii in fiecare zi. Din aceste motive este mai bine sa ne indreptam atentia asupra necesarul zilnic, si anume ratia  de macronutrienti!


Ratia de macronutrienti difera de la persoana la persoana in functie de varsta,
greutate, masa musculara, conditia fizica si obiectiv. Nu exista o formula magica de macronutrienti insa prin metoda incercarilor si greselilor poti gasi o formula ideala pentru tine si obiectivul tau.
 

Pentru a ne ajuta sa aflam necesarul de calorii pe zi nutritionistii au dezvoltat notiunea de metabolism  bazal. Metabolismul bazal ne indica, aproximativ, caloriile minime necesare organismului pentru o zi.
 

Formula de calcul a metabolismului bazal:

Formula Harris-Benedict - este bazata pe varsta (V), greutate (G), inaltime (I

    pentru femei (kcal): 655 + (9,56 x G) + (1,85 x I) - (4,68 x V)

    pentru barbati (kcal): 655 + (13,75 x G) + (5 x I) - (6,78 x V)
 

Pentru a determina necesarul total de calorii intr-o zi inmultim RMB cu factorul de activitate corespunzator.

 

Factori de activitate:

 

Sedentar: (puţine exerciţii sau lipsa exerciţiilor) = RMB x 1,2

Uşor activ: (exerciţii uşoare sau sport 1-3 zile pe saptamana) = RMB x 1,375

Activitate moderata: (exerciţii moderate sau sport 3-5 zile pe saptamana) = RMB x 1,55

Foarte activ: (exerciţii dificile sau sport 6-7 zile pe saptamana) = RMB x 1,725

Extrem de activ: (exerciţii sau sporturi foarte dificile şi o meserie care presupune activitate fizica sau doua sporturi sau doua programe de exerciţii pe zi) = RMB x 1,9

 

Exista o serie de diete care se bazeaza pe anumite alimente, limitand sau chiar eliminand consumul altora: dietele bazate pe proteine, cele cu un numar limitat sau foarte putini carbohidrati, dieta ketogenica bazata pe grasimi s.a.m.d.p

Acestea sunt diete extreme iar urmarile lor pe termen lung sunt destul de severe. Apar deficientele, starile de nervozitate, depresie si de aici mai este un pas pana la a renunta, iar renuntarea inseamna de cele mai multe ori ingrasarea la loc, aparitia bine cunoscutului efect yo yo.

 

Ganditi-va bine atunci cand apelati la o asemenea dieta, la motivatia pe care o aveti pentru a o duce la bun sfarsit, la capacitatea de a o continua pentru cateva saptamani, intr-o forma mai permisiva, pentru a nu va re-ingrasa, uneori cu mai multe kilograme decat cele slabite.

 

Antrenor Personal
Ciprian Popa

 

Image courtesy of KEKO64 at FreeDigitalPhotos.net



> inapoi la articole
Ciprian Tiberiu Popa

Ciprian Tiberiu Popa

Antrenor fitness

Mihai Tica

Mihai Tica

Antrenor fitness

George Nistorescu

George Nistorescu

Antrenor fitness

Alexandru Manole

Alexandru Manole

Antrenor fitness

Mihai Cuc

Mihai Cuc

Antrenor fitness

Silviu Munteanu

Silviu Munteanu

Antrenor fitness

Corduneanu Lucian

Corduneanu Lucian

Antrenor fitness

Cristian Letchin

Cristian Letchin

Antrenor fitness

Jean Cosac

Jean Cosac

Antrenor fitness

Bogdan Constantinescu

Bogdan Constantinescu

Antrenor fitness

Sorin Grosu

Sorin Grosu

Antrenor fitness