Daily Activity Trackers -Ce ne ajuta si ce nu.

home » articole » Daily Activity Trackers -Ce ne ajuta si ce nu.

Daily Activity Trackers -Ce ne ajuta si ce nu.


Indicatorii pe care se merita sa-i urmarim sau pe care, dimpotriva, sa-i ignoram

 

Ca un tip pasionat de gadgeturi, am trecut prin mai multe trackere de activitate purtate de-a lungul anilor. Prima mea dragoste a fost Fitbit. Apoi m-am mutat la Nike + Fuelband, Up de Jawbone si acum incerc un Polar Loop si un V800. Pentru a testa cat de bine corespund rezultatele inregistrate de-a lungul unei zile, am purtat chiar doua dispozitive in acelasi timp. Ghici ce? Rezultatele nu au fost intotdeauna similare insa, m-au ajutat sa-mi creez tipare de efort si sa estimez, chiar si in lipsa lor, nivelul de activitate din ziua respectiva. Rapoartele pe care le furnizeaza sunt informatii foarte valoroase. Faptul ca poti sa compari nivelul de activitate fizica din aceasta saptamana cu saptamana trecuta este un lucru foarte important.

Totusi, pentru a evita sa devenim obsedati de statistici si valori masurate, iata pe ce consider ca trebuie sa ne axam:

Somnul- Indicator Folositor

 

Daca aveti de gand sa va monitorizeze doar un singur lucru, acesta este: fara odihna adecvata tot organismul tau sufera. Cel mai bun mod de a masura calitatea si cantitatea de somn este cu tehnologia undelor cerebrale, dar care nu este inca disponibila in afara unui laborator. Unele dintre trackerele de astazi ofera doar rezultate aproximative bazate pe cat de agitat esti in timpul noptii, astfel incat nu te poti baza pe niste rezultate foarte exacte.

Cercetarile facute au constatat ca dispozitivele de urmarire pot supraestima cat de mult si cat de bine v-ati odihnit insa, daca tineti evidenta noptilor nelinistite, ati putea fi capabili, singuri, sa identificati factorii de zi care ar putea duce la un somn neadecvat.

 Bonus: Unele dispozitive va permit sa setati un obiectiv de somn.

 

Pasii- Indicator Folositor

 

Majoritatea trackerelor ne seteaza un scop zilnic de 10.000 de pasi. Și pe buna dreptate- un studiu a descoperit ca femeile care au mers constant, timp de 24 de saptamani, numarul respectiv de pasi, si-au redus considerabil tensiunea arteriala sistolica.

 

Pulsul - Indicator Folositor

 

Initial am fost sceptic cu privire la monitoarele de ritm cardiac incorporate, crezand ca singura modalitate de a obtine o valoare exacta ar fi numai cu ajutorul centurii care se prinde la nivelul pieptului, insa senzorii incorporati detecteaza fiecare val al fluxului sanguin.

Datele te pot ajuta sa-ti cunosti si urmaresti frecventa cardiaca in efort si in repaus. Ritmul cardiac in repaus trebuie sa fie intre 60 si maxim 100 de batai pe minut.  

 

Continutul de oxigen din sange - Nefolositor

 

Pe masura ce companiile adauga si mai multe clopotele si fluiere, am observat ca unele trackere includ acum o caracteristica ce masoara nivelul de oxigen din sange care va poate oferi o idee despre cat de bine lucreaza plamanii dvs. Dar daca nu sunteti un atlet profesionist sau suferiti de vreo afectiune precum apneea in somn, chiar nu este nevoie de aceste informatii in plus.

 

Nivelul de stres - Nefolositor

 

Credeti sau nu, exista acum gadget-uri care presupun ca pot monitoriza nivelul de stres cu ajutorul unor senzori care urmaresc respiratia. De parca intr-adevar am avea nevoie de un dispozitiv sa ne spuna cat de incordati si tensionati ne simtim intr-un anumit moment!

Uneori e mai bine sa ignori statisticile si mai degraba sa-ti asculti corpul.

 

Ciprian Popa
Antrenor Personal



> inapoi la articole
Ciprian Tiberiu Popa

Ciprian Tiberiu Popa

Antrenor fitness

Mihai Tica

Mihai Tica

Antrenor fitness

George Nistorescu

George Nistorescu

Antrenor fitness

Alexandru Manole

Alexandru Manole

Antrenor fitness

Mihai Cuc

Mihai Cuc

Antrenor fitness

Silviu Munteanu

Silviu Munteanu

Antrenor fitness

Manta Nicolae

Manta Nicolae

Antrenor fitness

Mariana Tanasescu

Mariana Tanasescu

Antrenor fitness

Alexandru Dorin Emanuel

Alexandru Dorin Emanuel

Antrenor fitness

Catalin Tatulescu

Catalin Tatulescu

Antrenor fitness

Horhat Gabriel

Horhat Gabriel

Antrenor fitness